Verdergaan?

Hier kun je discussiƫren over alles wat met brughoektumoren te maken heeft

Verdergaan?

Berichtdoor Sunshine1988 » ma 29 dec 2014, 17:02

Hallo,

Ik schets even mijn situatie. Ik zeg al eerst dat ik nog geen diagnose van een brughoektumor heb.
Ik ben 26 jaar en heb eigenlijk mijn hele leven gesukkeld met ooronstekingen (met geperforeerde trommelvlies en etter), verschillende keren buisjes in de oren. In 2006 hebben ze een blijvend gaatje in mijn trommelvlies gedicht. Er werd hiervoor ook een snede gemaakt boven mijn oor. Waar je oor vastzit een je hoofd eigenlijk. Ik geloof dat ze daar een stukje kraakbeen hebben genomen om het gaatje te dichten, als ik het me goed herinner.
Sindsdien ging het prima, tot ik enkele maanden geleden last kreeg van oorsuizen. Dit is pulserend oorsuizen + af en toe een hele hoge piep of een knetterend geluid. Sinds een maand heb ik een vol drukkend gevoel in mijn oor en vooral er boven. drukkende hoofdpijn net boven het oor. Sinds kort trekt die ook naar mijn onderkaak en kaakgewricht. Mijn gehoor is in al die jaren vaak getest. Ik heb al lang een gehoorverlies bij de hoge tonen. De andere tonen geven een gehoorverlies van 10-20db maar bij de hoge tonen is dit 50 db. Dit is al langer zo.

Het gehoorverlies, het gepiep, suizen word nu gewijd aan de vele oorontstekingen die ik had als kind.

De neus keel oor arts schreef me propanolol voor (een beta blokker waardoor bloedvaten zich meer openzitten - bloeddrukverlagend). die heb ik dus niet genomen, ten eerste omdat ik dit een zwaar pilletje vind voor iets dat niet onderzocht is door foto's, scan, echo halsaders,... en ten tweede omdat ik regelmatig last heb van een lage bloeddruk en duizeligheid/zwak gevoel daardoor. lijkt me dus niet verstandig om een beta blokker te nemen.

Ik ken iemand die en brughoektumor had (operatief weggenomen) en die werd bij de eerste NKO arts gemist. Laat het nu net dezelfde oorarts zijn die ik heb, die bij haar de tumor miste (eigenlijk nooit onderzoek naar gedaan).

Ik denk er dus aan om naar de huisarts te gaan en aan te dringen op een MRI. Hoewel ik wel bang heb voor de contrastvloeistof, gezien de horrorverhalen die ik daarover hoorde. Nu denk ik niet meteen het ergste hoor, brughoektumor is zeldzaam werd me gezegd, maar ik word gek van het drukkend/vol gevoel en de pijn in mijn kaakgewricht.

Lijkt het nu verstandig om toch aan te dringen op verder onderzoek? Of maak ik me weer zorgen om niks...
Ik woon in Belgiƫ dus het is wel 'makkelijker' om hier een onderzoek te krijgen als ik dat echt wil.

Groetjes
Sunshine1988

Re: Verdergaan?

Berichtdoor puck42 » ma 29 dec 2014, 21:42

Bij twijfel zou ik vragen voor een andere arts en vertel hem waar je mee zit. Misschien kan hij je geruststellen of doet hij idd de onderzoeken die jij graag wil.
Hoezo angst voor contrastvloeistof, horrorverhalen? Zelf heb ik met enige regelmaat onderzoeken met contrast, dat doet verder niets. Althans nooit iets van gemerkt.

Succes ermee, maak jezelf niet gek!

Groetjes Petra
Geopereerd april 2011 in Maastricht, links doof, evenwicht niet hersteld.
puck42

Keer terug naar Algemeen